Skip to main content

Blog entry by Retha Pimentel

Basic-SEO-concepts-blog-pic-001.webpسایت شما یک سایت آموزشی است. پس باید محتوای آن جنبه آموزش داشته باشد. خیلی مهم است که اطلاعات را چگونه به محتوا تبدیل کنید و آن را ارائه دهید. جذابیت یک شرط مهم در تولید محتوا است. ممکن است یک محتوا بسیار مهم و قابل توجه باشد اما به علت عدم جذابیت، مخاطب تمایلی به بررسی و دنبال کردن آن از خود نشان ندهد. در نتیجه بدون آنکه بداند، آن را از دست بدهد. از زیاده گویی در محتوای خود بپرهیزید. مخاطبان عموما حوصله توضیحات اضافه و خارج از بحث را ندارند. سعی کنید از محتوای تصویری و محتوای ویدئویی بیشتری استفاده کنید.

اگر سایت شما مربوط به یک فضای دانشگاهی است، بخش های دانشکده های مختلف آن باید به صورت تفکیک شده مشخص باشد تا دسترسی برای دانشجویان راحت تر باشد.

اگر سایت شما، آموزش موسیقی و هنر است ترجیحا از فایلهای ویدئویی بیشتری استفاده کنید.

۷- محتوای قابل اشتراک

ویژگی سایت آموزشی

سایت‌های آموزشی با توجه به نوع مصرف و کاربردی که دارند و هدفی که برای آن طراحی شده‌اند ویژگی‌های خاص خود را دارند.

تیم طراحی وب سایت دسترسی آسان و سریع به محصول

امکان مقایسه و جستجوی محصول

روش ثبت‌نام کاربران جهت خرید

روش و نوع پرداخت هزینه خرید

سایت‌های دیگر به کدام‌یک از صفحات لینک می‌دهند؟

کدام صفحات بیشترین تعداد ورودی را از طریق گوگل و سایر موتورهای جستجو دارند؟

کدام یک از صفحه ها، درآمدزارتر هستند؟

ویژگی سایت فروشگاهی

یک سایت فروشگاهی طراحی وب سایت شخصی موفق باید با سرعت بالا لود شود و به مشتریان توضیحات کافی و مناسبی را در خصوص محصولات ارائه داده و ساده‌ترین حالت استفاده از سایت را با بهره‌گیری از امکانات مختلفی فراهم نماید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ دیجی دینگ ارائه دهنده خدمات طراحی وب‌سایت و اپلیکیشن، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی، سئو و کمپین تبلیغاتی، طراحی وب سایت در تهران گرافیک و رابط کاربری و تجربه کاربری است.

سئو در طراحی وب سایت شخصی وبسایت از اهمیت بسزایی برخوردار است. در رقابت بین سایت های آموزشی، همیشه سایتی موفق تر است که در سرچ موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد. افراد ناخوداگاه به این سایت‌ها بیشتر توجه می کنند. پس در قدم اول باید سئو موتورهای جستجو آن بسیار خوب باشد.

پس از آنکه مخاطب را جذب کردید باید آن را نگه دارید. اما چگونه؟ قطعا مخاطبین بعد از اعتماد، اول سایت شما را وارسی خواهند کرد. خیلی مهم است که سرعت سایت بالا باشد و مخاطب را معطل نکند. بخصوص دانش پژوهان را چون به زمان اهمیت خاصی می دهند. بخش های مختلف سایت باید مشخص باشد و کاربر را گیج نکند. زیر ساخت‌های سایت خود را براساس قوانین سئو تکنیکال استانداردسازی و بهینه کنید. این استانداردسازی، اعتماد مخاطب را بیشتر می کند و او را در آموزشگاه اینترنتی تان نگه می دارد.

اما آنچه که دانش پژوه را به مشتری تبدیل می کند محتوای شماست. محتوای شما باید سرشار از مطالب آموزشی باشد که مخاطبین به آن نیاز دارند. در واقع نیاز اصلی مخاطب به محتوایی است که تولید می کنید. سئو محتوا و بهینه سازی مطالبی که بار گذاری کرده اید، عامل مهمی در جذب مخاطب، ترافیک سایت، افزایش نرخ کلیک و نرخ تبدیل است.

انواع روش های آموزشی در سایت‌های آموزشی

علاوه بر صفحه اول سایت و صفحه هایی که در نتایج جستجو می‌آیند، صفحه های فرود دیگری هم می‌توانند در یک سایت وجود داشته باشند.

موارد زیر، چند نمونه صفحه فرود هستند که در بسیاری از سایت‌ها با آنها مواجه شده‌اید: